V pondělí bude historická souprava dokonce nasazena i do běžného provozu. Strojvedoucí budou mít dobové uniformy, původní budou také hlášení s předrevolučními názvy stanic.
„Vozy i čas zahájení první slavnostní jízdy budou naprosto identické jako před 30 lety. Soupravu navíc mimořádně nasadíme 2. listopadu do běžného provozu s cestujícími,“ uvedl ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Nové metro změní cesty tramvají i autobusů. Přibudou i dvě nové linky |
V neděli bude vlak podle speciálního jízdního řádu projíždět stanice tak, jak na trase B postupně přibývaly. Nejprve pojede jen po nejstarším úseku Smíchovské nádraží - Florenc. Při další jízdě se trasa prodlouží z Nových Butovic na Českomoravskou, třetí už projede celou ze Zličína na Černý Most. V pondělí 2. listopadu pojde historická souprava v běžném provozu.
Provoz metra B začal v roce 1985 se sedmi stanicemi mezi Smíchovským nádražím a Sokolovskou, dnešní stanicí Florenc. Nyní má trasa 24 stanic a měří necelých 26 kilometrů. Tehdy 2. listopadu nechyběli důležití straničtí pohlaváři - včetně prezidenta ČSSR Gustáva Husáka.
Linka metra B se projektovala od roku 1970, stavba začala v roce 1979. Provoz v prvních stanicích mezi Smíchovským nádražím a stanicí Florenc byl zahájen 2. listopadu 1985. O tři roky později přibyly stanice Radlická, Švermova (dnes Jinonice) a Dukelská (Nové Butovice).
V listopadu 1990 bylo metro prodlouženo na Zličín, v roce 1998 na Černý Most, přestože některé stanice byly ještě rozestavěné. V roce 1999 byla dokončená stanice Hloubětín, o dva roky později Kolbenova. V roce 2002 postihly linku povodně, jako poslední byly po opravách znovuotevřeny stanice Křižíkova a Invalidovna v březnu 2003.
PRAŽSKÉ METRO
|