130 let
Lidé opouštějí areál automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslavi, která 18. března...

Lidé opouštějí areál automobilky Škoda Auto v Mladé Boleslavi, která 18. března 2020 přerušila výrobu kvůli novému koronaviru. | foto: ČTK

Premium

Doporučujeme

Škoda čelí vážné situaci. Výrobu nelze plánovat ani na týdny dopředu, není z čeho vyrábět

Ekonomika
  •   12:22

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
V květnu Škoda Auto prodala na evropském trhu o třetinu méně aut než před rokem. Čerstvá data (viz grafika níže) ilustrují, jak zásadně se obor – který je motorem české ekonomiky – během posledních dvou let proměnil, a také jaké obří výkyvy zažívá.

Propad Škody, která je v Česku největším plátcem daně z příjmu právnických osob, není způsobený tím, že by o auta této značky nikdo nestál. Naopak – zájemci se musejí obrnit notnou dávkou trpělivosti, na objednaný nový vůz musejí čekat i déle než rok.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Roman Šitner