Volkswagen investuje do elektrifikace v Číně další miliardy, třetina aut by měla být na elektřinu |
Jak už název aplikace napovídá, k analýze potřebuje půl minuty dlouhou audionahrávku běžícího motoru. Zvuk pak na základě zadaného VIN vozidla další desítky sekund zvuk vyhodnocuje a porovnává s již dostupnými akustickými vzorky a hodnotami. Informoval o tom server czechcrunch.cz.
Aplikace, která vznikla v inovační laboratoři Škodovky Digilab, by tak měla automechanikům pomoci rychleji určit diagnózu hlavně u novějších modelů automobilů. Motory nových aut jsou čím dál komplikovanější a stále větší roli v nich hraje elektronika.
Bývalý šéf Audi stanul kvůli podvodům s emisemi před soudem. Čelí obvinění, že o manipulacích věděl |
Systém je schopen rozpoznat nesrovnalosti zvukového projevu konstrukčních celků, jako je řízení, kompresor klimatizace či dvouspojková převodovka. Celkem je aplikace schopna rozpoznávat až deset takových vzorů s tím, že se postupně učí dalším.
Běžní uživatelé však možnost nainstalovat si novinku do svých chytrých zařízení nedostanou. Zatím ji otestuje v praxi zhruba 250 dealerů Škodovky ze 14 zemí včetně České republiky. Zkušební provoz aplikace automobilka zahájila loni v červenci a podle ní byla úspěšná v 90 procentech případů.
Velké ambice Volkswagenu
„Sound Analyzer názorně ukazuje, jaké možnosti digitalizace pro značku Škoda otevírá i v oblasti After Sales. V budoucnu budeme důsledně využívat technologie z oblasti umělé inteligence, abychom našim zákazníkům mohli nabídnout ještě individuálnější služby a zprostředkovat ještě lepší zákaznickou zkušenost,“ uvedl Stanislav Pekař, vedoucí Škoda Auto After Sales.
Umělá inteligence a elektrifikace je jedním z pilířů nové strategie celého koncernu Volkswagen, do nějž Škoda Auto spadá. Podle šéfa závodní rady Vokswagenu Bernda Osterloha by podnik v blízké budoucnosti mohl v objemu výroby elektromobilů i v softwaru předstihnout amerického konkurenta a průkopníka elektromobility Teslu.
Automobilovému průmyslu po celém světě se kvůli pandemii propadají prodeje, výjimkou není ani Škoda Auto. Té se v období od ledna do srpna meziročně propadly o čtvrtinu, odbyt klesl zhruba na 617 tisíc vozů.