130 let
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: InternetReprofoto

Výdaje na internetovou reklamu stouply o čtrnáct procent

Média
  •   13:58
Celkové výdaje na internetovou reklamu v ceníkových cenách stouply za první čtyři měsíce roku meziročně o 14 procent na 1,14 miliardy korun. Zatímco v únoru poprvé od začátku roku 2008 výdaje na reklamu stagnovaly, v březnu a dubnu se vrátily k růstu o 23 respektive 19 procent. Oznámilo to dnes Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Za celý loňský rok dosáhly ceníkové výdaje na internetovou reklamu 3,6 miliardy korun. Podle výkonné ředitelky SPIR Kateřiny Hrubešové je ale skutečná částka výrazně nižší o slevy, které si zadavatelé inzerce se servery dohodli.

Nejvíce od ledna do dubna utržil Seznam, který inkasoval přes 121 milionů Kč, následuje Centrum Holdings s přibližně poloviční sumou. Třetí Mafra získala 51 milionů korun, CET 21 pak 9,2 milionu a Mladá fronta 8,7 milionu Kč.

Zadavatelé nejvíce inzerovali motorová vozidla, kde za reklamu utratili 40 milionů Kč, následuje inzerce peněžních produktů za 34 milionů Kč a telekomunikační služby za 28 milionů. Největšími zadavateli byly Vodafone, T-Mobile a Komerční banka.

Podle výzkumu sdružení uživatelé stále vnímají množství reklamy na internetu za více únosné, než v televizi. Zatímco v televizi je reklamy příliš pro 80 procent uživatelů, na webech si to myslí jen 27 procent respondentů.

Autor: