130 let
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Premium

Za propad Českých drah můžou i respirátory, míní jejich šéf. Každý desátý cestující přesedl do auta

Ekonomika
  •   18:34

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Letos od ledna do konce června vyrazilo s ČD na cestu 50,3 milionu lidí, ještě méně než ve stejném období před rokem. Pro srovnání: v pololetí „normálního“ roku 2019 jelo 91,6 milionu pasažérů.

České dráhy měly v pololetí ztrátu 217 milionů, meziročně se ale výrazně zlepšily

Na konci roku mají vyjet na české koleje první z 50 vozů, které se dokážou rozparádit až na rychlost 200 kilometrů v hodině. Vlaky s označením Interjet – společné dílo německého Siemensu a plzeňské Škody Transportation – je logickým pokračovatelem populárních moderních souprav Railjet, které vozí lidi z Prahy do Vídně a dále do Štýrského Hradce. Mají mimo jiné ukázat, že se České dráhy (ČD) navzdory těžkým covidovým ztrátám nebojí nemálo peněz také investovat.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Michal Pavec
  • Vybrali jsme pro Vás