• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Spokojenost na obou stranách, vlevo Vladimír Šmicer, vpravo Petr Doležal. Uprostřed pak předseda představenstva SK Slavia Praha Tomáš Rosen. | foto: ČTK

Slávistická paličatost

Sport
  •   14:22
PRAHA - Jsme jako diamant, který trčí z bláta českého fotbalu, řekli si zřejmě šéfové Slavie a rozhodli se jednat. Když jim Česká televize nabídla za televizní práva k pohárovému utkání s Aston Villou příliš malou částku, urazili se. "Sešívaní" hrají nejlepší fotbal na nejkrásnějším stadionu v zemi, a tomu přece musí odpovídat i příjmy, ne? Slavia prostě v televizi nebude. Zvykněte si.

Postup Slavie lze pochopit, zvlášť když jí Angličané zaplatili několikanásobně víc. Fanouškům ale těžko vysvětlí, že zápas, na kterém vydělá desítky milionů korun, oni neuvidí jen proto, že se klub s televizí neshodl na "pár drobných". Jestli tady někdo prodělá, pak jedině fanoušci.

Slavia nepochopila dobu. Zatímco krédem úspěšných klubů je „být co nejvíce vidět“, Pražané se v čase vracejí o šedesát let zpět, kdy si fanoušci bez vstupenek mohli o zápase také jen nechat vyprávět. Je tady však jeden podstatný rozdíl. Tehdy ještě žádná televize neexistovala.

Autor: Pavel Kalouš