Alonso se netají tím, že by se do formule 1 chtěl v příštím roce vrátit. Věří, že mu změny, které se v královně motorsportu dějí, mohou pomoci k tomu, aby měl konkurenceschopný vůz a nemusel „potupně“ kroužit na konci startovního pole.
Nicméně značka Honda se proti Alonsovi postavila a nenechala ho závodit v prestižním závodu 500 mil Indianapolis pod svou značkou. Čímž je pravděpodobně vyřešená otázka, zda by se mohl Alonso představit ve značkách Red Bull či AlphaTauri, jimž Honda dodává své motory.
Což je pro Coultharda další důvod k tomu, aby Alonso svou kariéru v F1 definitivně „odpískal“. „Vím, že se chce vrátit, ale myslím si, že nemá šanci,“ řekl bývalý britský pilot serveru AS.com. „ Nemyslím si, že Mercedes ho potřebuje či chce. Stejně tak je tomu u Ferrari či Red Bullu. A kam by šel? Zpět do McLarenu?“
Dalším důvodem proti návratu Alonsa je jeho kariéra mimo formuli 1. Španěl byl po svém konci v F1 v roce 2018 úspěšný ve vytrvalostních závodech, stejně tak se zúčastnil i Rally Dakar, což jsou značně odlišné motoristické podniky.
Ačkoliv jde o dvojnásobného mistra formule 1, který v letech 2005 a 2006 prolomil dominanci Michaela Schumachera, Coulthard se domnívá, že by měl Alonso přijmout fakt, že jeho kariéra v prestižních závodech je u konce.
„Pro mě je Alonso jedním z nejvíce talentovaných jezdců v historii formule 1. Podobně jako Hamilton, Schumacher nebo Senna,“ prohlásil Coulthard. „Ale každý má ve svém životě moment, kdy si řekne, že je to u konce.
Alonso v poslední době hledá tým, který by jej angažoval pro závod 500 mil Indianapolis. Mluví se o tom, že by mohl startovat pod značkou Chevrolet.
A proč Alonso touží zrovna po závodu 500 mil Indianapolis? Touží po neoficiálním titulu - Trojité koruně motorsportu. Ten je připisován těm závodníkům, kteří zvítězí ve Velké ceně Monaka formule 1, klání 24 hodin Le Mans a již zmíněnému závodu v Indianapolis.
Španělovi chybí již jen americký závod, protože v Monaku zvítězil celkem dvakrát, jednou pak zaznamenal vítězství ve vytrvalostním závodu v Le Mans.