„Když se někde plánuje obchvat nebo větrná elektrárna, tak vidíme, jak se tím krajina promění. Člověk najednou stojí přímo v tom místě a vidí třeba, jak ty stavby vrhají stín,“ uvedl pracovník fakulty David Procházka.
ČTĚTE TAKÉ |
Zařízení není ve srovnání s jinou vědeckou technikou drahé. Stálo asi 10 000 korun. Škola však na helmu čekala půl roku. Přístroj z druhé vývojové generace je stále teprve testovacím zařízením, které se prodává jen v omezeném množství.
Vstup přímo do prostoru
„Při normální 3D projekci člověk i přes brýle stále vnímá své okolí, ale Oculus Rift dokáže člověka izolovat od reálného prostředí. Je to pokročilejší zážitek - další stupeň vizualizace,“ popsal Jaromír Landa z ústavu informatiky.
Kromě geografických analytiků helmu na virtuální realitu znají a oceňují také milovníci počítačových her nebo 3D filmů. Obrazovka totiž vždy zůstává určitou bariérou, zatímco helma umožňuje hráči vstoupit přímo do virtuálního prostoru a otáčet se. Technologii prý po jejím zdokonalení čeká velká popularita.