Kate Petrova pracuje na harvardské studii o vývoji dospělých. Teď přišla s nečekanými daty o tom, jaká běžná součást domácnosti je vývojem pandemie koronaviru také ohrožena.
Prodejce módy Zoot spojil služby s Alzou. Největší český e-shop poskytne prodejní síť a poprodejní servis |
Ukázalo se, že například na e-shopu prodejního giganta Amazon se výrazně zhoršila hodnocení vonných svíček od doby, kdy se objevila pandemie koronaviru. K dispozici dala na Twitteru Petrova křivku negativních hodnocení, která se nápadně podobá té, která sleduje vývoj počtu nakažených koronavirem.
I couldn’t just walk past this Tweet, so here is some fun #dataviz
— Kate Petrova (@kate_ptrv) November 27, 2020
Scented candles: An unexpected victim of the COVID-19 pandemic 1/n https://t.co/xEmCTQn9sA pic.twitter.com/tVecEiX5Jc
„Nejprve jsem si stáhla podvzorek hodnocení amerických zákazníků u tří nejpopulárnějších a nejprodávanějších vonných svíček na Amazonu,“ uvedla Petrova. Data ukázala, že mezi lednem 2017 a lednem 2020 se průměrné hodnocení pohybovalo kolem 4,3 z 5. Průměr se ale od letošního ledna do listopadu prudce propadl.
„Mohlo by to být tím, že jedním z příznaků covidu je ztráta čichu? To je potřeba zjistit,“ uvedla Petrova podle serveru The Independent. „Navíc se u vonných svíček propadlo hodnocení mnohem více než u těch normálních,“ dodala.
„Pokud tedy nakupujete v rámci Black Friday (obrovská slevová akce, která se koná také v Česku, pozn. red.) a stále máte čich, kupte si i jednu vonnou svíčku a zanechte hezké hodnocení,“ vyzývá Petrova. „A ne, nepracuji pro žádnou firmu, co vyrábí svíčky. Jen se ráda koukám na data,“ vysvětlila výzkumnice.