Čtvrtek 12. prosince 2019svátek má Simona 1 °C sněžení Předplatné LN
13. listopadu 2019 5:40 Lidovky.cz > Relax > Design

Je to sice trochu agresivní barva, ale svěží změna, říká návrhář o nových dresech reprezentace

Vedení fotbalové reprezentace představilo novou kolekci úborů pro venkovní... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vedení fotbalové reprezentace představilo novou kolekci úborů pro venkovní... | foto: ONDŘEJ PÝCHA PRO FAČR

Nová kolekce úborů pro venkovní fotbalové zápasy české reprezentace ve světlezeleném odstínu vzbudila vlnu nevole. Hrášková barva příliš sportovní fanoušky nenadchla, spíše dokonce pobouřila. Módní návrháři i znalci módy proti ní ale nenamítají skoro nic, ba naopak.

Společnost Puma, která dresy vyrobila, prý přelomovou změnou odkazuje na ambice, odvahu a dravost, ale obsahuje také výrazné české odkazy. Vzor na dresu je moderním zobrazením struktury lipového listu, stejně jako je barva inspirována odstínem mladých lipových listů.

„Myslím si, že Puma zvolila velmi zajímavou barevnou kombinaci výrazné zelené s černou. Možná může fanoušky nejen českého fotbalu překvapit, ale dle mého názoru působí hned na první pohled velmi agresivně a zapamatovatelně, takže to vidím jako svěží změnu, která by mohla celkovou vizáž reprezentace omladit. Nakonec tato zelená se objevila v několika módních trendech posledních sezon a je velice oblíbená hlavně u mladé generace,“ okomentoval nové reprezentační dresy slovenský návrhář Pavel Berky. 

Společnost Puma, která dresy vyrobila, prý přelomovou změnou odkazuje na...
Bořek Dočkal představuje novou barvu reprezentačních dresů. Jak se vám líbí?

Úspěšný návrhář také zdůrazňuje, že se mu líbí, jak Puma popustila uzdu kreativitě. „Vybočili ze zavedených tradičních barev, jako je modrá, bílá a červená. Já jako módní návrhář a kreativec tuto změnu vítám, a i když tato kombinace nemusí svědčit každému, nejde zde o módní přehlídku a výrazné barvy se ke sportu prostě hodí a český tým bude v nových dresech doslova zářit. Věřím, že se v ní hráči budou cítit dobře a povede je to k co nejlepším výsledkům. Spolupráci vidím jako zdařilou,“ dodává. 

Vedení fotbalové reprezentace představilo novou kolekci úborů pro venkovní...

Zbytečná hysterie

„Nové dresy fotbalové reprezentace vyvolaly typickou hysterii, která se strhne, když je něco nového a není to často unyle nudné, tedy v očích fanoušků tzv. ryze české. Pobavily mě reakce Radka Štěpánka nebo Tomáše Berdycha, od kterých bych předpokládal jistý nadhled a pochopení pro moderní trendy, respektive marketing. Radek Štěpánek dokazuje na svém oblečení, ve kterém bojoval v Davis Cupu. Prý ho navrhovali lidé se srdcem. Asi myslel to klasické české srdíčko. Nevím, ale jeho tričko pomalované nejkýčovitejším českým lvem, který snad existuje a řadou divných grafických prvků, ve mně žádnou hrdost nevyvolalo,“ říká Jakub Lohniský,  zakladatel blogu Muži v Česku a ředitel firmy Le Premier. 

Tomáš Berdych odkazuje na absenci národních barev a post na Instagramu je plný vykřičníků a otazníků. 

„Mně se prostě nové dresy líbí. Líbí se mi ta symbolika, i to, že to není klasická nudná červená nebo bílá. Podle tvůrců revoluční změna odkazuje na ambice, odvahu a dravost, ale obsahuje také výrazné české odkazy. Ano, já říkám skvělé a více takových odvážných počinů. Navíc dresy jsou prodejní artikl a nabízí se mnoho nových marketingových příležitostí, jak vydělat tolik potřebné peníze,“ doplňuje Lohniský. 

apeAlena Pecháčková

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!