130 let

Vstup do obchodního domu Primark na Václavském náměstí. | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Nákupy v Primarku táhnou. Týden po slavnostním otevření se před obchodem stále tvoří fronty

Ekonomika
  •   15:36
Praha - Fronty se před prodejnou Primark v Praze, která je prvním prodejním místem firmy v České republice, tvoří i týden po jejím otevření. Ve čtvrtek dpoledne čekaly na Václavském náměstí ve vyhrazeném prostoru podle zpravodaje desítky lidí. Společnost vítá, že od soboty bude moci zvýšit povolenou kapacitu a přivítat další zákazníky, řekl oblastní manažer Primarku pro Polsko, Slovinsko a ČR Maciej Podwojski.

Dvě tváře Primarku. Je jako hřiště, omámení zákazníci si své zboží musí vybojovat

Primark svůj první tuzemský obchod umístil do nově postaveného polyfunkčního domu stojícího na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice. Prodejna se rozkládá ve třech patrech na ploše zhruba 4600 metrů čtverečních. Momentálně v ní může najednou nakupovat 313 zákazníků. Vláda od soboty upravila opatření pro maloobchod, na jednoho zákazníka nebude připadat 15 metrů čtverečních provozní plochy, ale deset metrů. Primark tak bude moci v jeden čas vpustit do obchodu o přibližně 150 lidí více.

Na Václavském náměstí otevřel svou pobočku obchodní řetězec Primark.
Na první nákup v Primarku čekaly stovky lidí.

„Investovali jsme značné prostředky do zajištění bezpečnosti našich zákazníků a zaměstnanců, včetně zaměstnanců bezpečnostních služeb, kteří pomáhají například se správou front. Investovali jsme také do vylepšených bezpečnostních opatření v obchodech. Naši zákazníci na tato opatření reagovali velmi dobře a byli velice chápaví,“ uvedl Podwojski. Kolik zákazníků už do pražského Primarku přišlo ale nesdělil.

Primark není výjimečný, má jen dobré PR, říká šéfka katedry marketingu UK

Otevření Primarku v Praze je podle partnera a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka nejvýznamnějším vstupem nové značky z kategorie rodinné módy a doplňků na tuzemský trh za poslední dvě dekády. Podobně důležité bylo naposledy podle něj zahájení fungování první prodejny švédské oděvní značky H&M v roce 2003. V souvislosti s otevřením prodejny Primarku eviduje Cushman & Wakefield podle Kotrbáčka vyšší zájem prodejců o maloobchodní prostory v blízkém okolíl.

Pražská prodejna Primark je 396. pobočkou značky. Druhou pobočku v ČR plánuje společnost uvést do provozu příští rok v Brně.

Autor: ČTK